KhorAshaD

تصویر هفته: گل زعفران در دست زن کشاورز - خراشاد (م. آرین پور) در نوشته:تصاویر زیبایی از برداشت زعفران در خراشاد / Saffron Harvest in Khorashad

نظر وارده آقای علی خراشادیزاده و نظرات اینجانب

با این وصف وتوصیف چرا توانای راه اندازی یک خط واحد دولتی برای روستا نیستید.
- چرا در روستا یک مرکز تفریحی و آموزشی وورزشی برای جوانان وجود ندارد.
-امروز ما با این تعاریف خراشاد را عقب تر از گذشته نگهداشته ایم
-خراشاد امروز باید حرف اول را از نظر امکانات وفرصت ها را میزد.
امروز باید خراشاد شهر می بود آقایان وب سایت خراشاد
-ما باید کمبود امکانات را از طریق رسانه ها بگوش دولت مردان برسانیم.
با این همه افراد فرزانه که به این مملکت تقدیم کرده این امکانات نصف روستاهای شهرهای بزرگ نیست.

روستای خراشاد ما که لقب روستای عمل و فرهنگرا با افتخار با خود خمل می نماید اکنون روز ها سرفرازی خودرا از دست داده بخاطر اینکه مردم آن برای اینکه به پیشرفت روسثای خود باشند به فکر خوش خدمتی بری غریبه ها هستند و خراشاد را محروم تر از گذشته نگه داشته اند.

بیاید با همکاری یکدیگر خراشاد بهتر از اکنون بسازیم.

برگزاری بهترین پشنهادات برای آبادانی هرچه بهتر روستای خراشاد و برگزاری همایش خراشاد نوین با حضور شخصیت های علمی خراشاد

نگذاریم خراشاد را با اسم بشناسند بلکه با تمام خدماتش آن را زبانزد کنیم
دوست عزیز چرا نباید روستای ما یک خط واحد دولتی داشته باشد.یا یک دبیرستان دخترانه یا هنرستان فنی و حرفه ای ویایک بانک کشاورزی یا ملی یا یک پارک برای کودکانمان یا یک زمین ورزشی برای جوانان وچرا روستای ما یک تاکسی تلفنی ندارد یا یک مطب دکتر.
چون ما بجای آوردن امکانات وایجاد فرصت های شغلی مختلف خود از روستا کوچ می کنیم و به شهر می رویم و هیچ

————–

سلام

متن فوق گفته های آقای علی خراشادیزاده است که به صورت نظر در یکی از مطالب سایت آمده بود …  چون ایشان به نکات خوبی اشاره نموده اند که بنده نیز اکثر آنها را قبول داشته و دارم ..نظرات ایشان و نظرات خودم را به صورت مطلب آوردم …. البته کاش ایشان ایمیلی از خود می گذاشتند تا پاسخ نظرشان را دریافت می نمودند…..

و اما نظر بنده :

 امکانات خراشاد  را نمی گویم کم است و ناچیز, ولی متناسب با استعداد و ظرفیت آن نیست … نمی توان منکر وجود مراکزی چون دبیرستان, حسینیه و تعاونی و صنایع کشاورزی و  … شد که بسی بیشتر از روستاهای اطراف و بعضا حتی هم وزن خود در سطح شهرستان بیرجند است … ولیکن حق خراشاد و اهالی آن در برخوداری از امکانات بسیار بیشتر است  از آنچه که  اکنون داراست …. خراشادی که به قول خود شما, این همه انسانهای فرهیخته و موثر به این کشور تقدیم نموده که هر کدام منشا خدمات زیادی به این کشور بوده و هستند …

نمی دانم که آیا گفته ام یا خیر …. هدف من از راه اندازی این سایت , در وهله اول, .. معرفی خراشاد و خراشادی ها به ایران و ایرانی, شناساندن آنها و ایجاد ارتباط بیشتر بینشان و اهالی خراشاد است … چه آنان که ساکن خراشاد بوده و چه آنانی که دور از دیار خویش در ایران و سایر نقاط دنیا زندگی می کنند …. که انشالله در 1-2 هفته آینده با راه اندازی نسخه نت خراشاد,این عمل تکمیل تر خواهد شد…..

و در وهله دوم , استفاده از استعداد ها و توانایی های خراشادیان در راستای توسعه و آبادانی بیش از بیش خراشاد است … چون می دانم همه ما که اصالتی از خراشاد داریم, حس ناسیونالیستی قوی داشته و حتی اگر کیلومترها از خراشاد دور باشیم .. باز هم با آن در ارتباطیم …

و از همه مهمتر اینکه این سایت سخنگوی اهالی خراشاد باشد … سخنگوی شورا و دهیار و … چندی پیش به یکی از دوستانی که در سایت هم مشارکت داشت , گفتم تا به طریقی دهیار و شورا را مطلع نموده تا از این سایت برای بیان نظرات, مشکلات و … استفاده نمایند … انتشار اینترنتی آن با من … ولی انتشار داخلی آن با شما و دیگر دوستان … آنهم به علت دوری من از وطن …. با این حال تاکنون خبری نشده است … حال شما و یا هرکدام از دوستان که می توانند این کار را انجام دهند …

پیشنهادتان در مورد همایشی با شرکت شخصیت های خراشاد, بسیار پسندیده و جالب توجه هست … امیدوارم جوانانی از خراشاد در این راه همراه شوند … و سایرین از نظر مالی حمایت کنند …. بنده اعلام همکاریم را رسما اعلام می نمایم ….  

و اما……….. با 3 بخش از سخنان شما موافق نیستم :

1-  به نظر من, تعریفی که بر مبنای واقعیت باشد , امر بدی نیست … آیا معرفی خراشاد به عنوان یک روستای فرهیخته و عالم خیز که نمونه آن را در این مقیاس به ندرت  می توانید بیابید ( نمونه مشابه, فراهان و نراق و دریان و خوسف است که البته آنها  در مقیاس بزرگ منطقه ای بودند) و یا تفریحی بودن آن ( که شاهد هستیم , گشت و گذار و حتی ساخت و ساز غیر بومیان را در خراشاد)  و … باعث پسرفت خراشاد خواهد شد؟ … اگر منظورتان این است که چون این صفات را دارد, بنابراین دولت فخیمه به خراشاد نخواهد رسید و امکانات کمتری خواهد داد … زیرا که برخلاف روستاهای دیگر درمانده و بدبخت جلوه نمی کنیم …. باید عرض کنم که مگر ما باید منتظر بمانیم که دولت لطفی نماید و دستی بر سر ما بکشد … دولت وظیفه دارد که به روستاها برسد و این حق خراشاد است ….. در جهان سوم هم , حق گرفتنیست و نه دادنی …!

2- اینکه چرا خراشاد نباید خط اتوبوس دولتی نداشته باشد و یا اینکه پارک و باشگاه و … , این سوالی هست که بنده نیز پرسشگر هستم …. تا آنجا که من می دانم , دهیاری و یا شورا باید درخواستی دهد … و از من نوعی و سایت خراشاد جز در بیان این مشکل و درخواست, کاری بر نمی آید… حال اینکه تا چقدر موفق شوند یا نشوند, بستگی دارد به عوامل بسیاری … از بروکراسی بگیرید تا ضوابط و روابط !

3- در مورد خوش خدمتی به غریبه ها , متوجه نشدم منظورتان چیست ….. اما می دانم خیلی از اهالی خراشاد که کوچیدند و رفتند , بسیاری از امکانات را با خود برگرداندند … ساخت مرغداری و کشتارگاه, حسینیه و .. و نیز حمایت های معنوی و فکری , از جمله تلاشهایشان برای ارتقای منطقه خراشاد به بخش (که به مانند تقسیم استان خراسان, که برخی نمایندگان و بزرگان شهرها به علت اینکه شهرشان امکان مرکز استان شدن را نداشت, کارشکنی می نمودند, ولیکن در آخر با تلاشهای کسانی که برای خدمت به مردم و نه در بوق و کرنا کردن جهت نامزدی انتخابات, این کارشکنی ها ناکام ماند….. متاسفانه در میان مسئولین محلی بیرجند , هستند کسانی که در امر بخش شدن کارشکنی می کنند … ولیکن سرانجام ناکام خواهند ماند)  … همه اینها نشان از ارادت و دین خراشادیان به منطقه و زادگاه خود دارد ….

و در آخر بازهم یادآوری می کنم که این سایت پذیرای شما خراشادیان عزیز است … اگر خودتان بخواهید … 

… دوست عزیز, خراشاد را دوست داشتم و دارم … برای اعتلای آن گروه و سایت و وبلاگ راه انداختم و نه به نام خویش … در حالی که می توانستم با این همه فعالیت که در زمینه شناسایی و معرفی خراشاد کردم, به مانند خیلی ها, نام خود را بر سر زبانها می راندم …. جمع آوری نموده و شناساندم بزرگانتان را به خودم,  شما  خراشادیان و دیگران … معرفی اش کردم ….

اینها را نگفتم که توقع تشکر داشته باشم … چون توقعی ندارم …. ولی اینکه شماتت شوم به علت این عمل … برایم ناگوار است …. ( منظورم بخش اول سخنان شما در مورد معرفی خراشاد)

دوست داشتم دوستان خراشادی هم در این راه همراهی کنند و مشارکت … جز تعدادی که در برابر اینهمه خراشادی ناچیزند … کسی دست یاری نرسانده است … تا کنون …. امیدوارم کمی هم این سایت را از خودتان بدانید ….

بیشتر از دینی که به خراشاد داشتم , برای آن فعالیت کردم… امیدوارم همراهی نمایید تا با نیروی بیشتر , ادامه دهم …

 

مخلص شما

18 فروردین 87

نان سی

 

5 نفر نظر دادن تا حالا! نظر شما چيه؟ »

  ریحانه wrote @ آوریل 7, 2008 at 4:40 ق.ظ

ما توی ایران زندگی می کنیم برادر! شما خارجی شدین! بنابراین هنوز رابطه نقش ضابطه رو بازی می کنه!
البته اگه یک ذره سر کیسه رو شل کنید، مشکلتون حل می شه!!!
D:
.
.
.
دور از شوخی:
من اصلا فکر نمی کردم براتون مهم باشه!
خراشاد:

سلام
نه … شوخی کردم … نظرات هم مانند مطالب بر پایه طنزه ! …نوشتیم که نظری طنزگونه بدیم ! … برگردونیدش سرجای خودش !! … آخه خواهری گفتن … !!

  ریحانه wrote @ آوریل 7, 2008 at 5:20 ق.ظ

این اشتباه بزرگ رو اصلاح کردم!

  ریحانه wrote @ آوریل 7, 2008 at 9:04 ق.ظ

شما تهدیدت رو کردی و حالا می گی بر پایه طنز بود! یک جوری نوشتی گفتم الان به جرم فساد اقتصادی من رو دستگیر می کنن!
D:

خراشاد:

عجب !! … به این میگن طنز زیر پوستی !! .. که با جدی اشتباه بشه !!

  ریحانه wrote @ آوریل 10, 2008 at 3:14 ب.ظ

آخه مگه همون وبلاگ چی کارش بود که اومدین این جا!
من هر وقت می یام این جا گم و گور می شم!
نمی فهمم کجا باید کامنت بذارم؛ چی چی جدیده و …!
خراشاد:

به قول زبان شیرین خودمون ” یک کَموکِ خُ حق دَرَی” ….. در اینجا نوشتم … اینجا هم می نویسم تا شاید راهگشای دیگران نیز شود :
در اسلاید بار دوم ( ستون دوم از سمت راست) نوشته شده است “پستهای اخیر” … در اینجا آخرین پستی که توسط نویسندگان ارسال می شود , قرار دارد … و متوجه خواهید شد آیا سایت به روز شده است یا خیر … انشالله به زودی راهنمایی برای سایت قرار خواهم داد تا راحتتر بتوانید با سایت کار کنید ….

در مورد نظرات هم همینطور … در همان ستون … قسمتی هست به نام “آخرین نظرات خوانندگان” که 10 نظر اخیر را در کل سایت نشان می دهد … شما زیر هر مطلبی نظر بگذارید, در این قسمت نمایش داده می شود …. و نیازی به اینکه حتما در آخرین مطلب نظر بگذارید تا من یا خوانندگان متوجه بشوند .. نیست …

  خراشاديزاده wrote @ آوریل 12, 2008 at 11:05 ق.ظ

باسلام وتشكر از شما دوست گرامي كه به نامه الكترونيكي بنده توجه داشتيد.با تقديرازراه اندازي اين سايت.
خراشاد :

سلام…. ممنونم … به هر حال نامه شما حرف دل خیلی ها بود …

كاش كساني كه با باعث ايجاد كانون فرهنگي خراشاد بودند مورد تقدير قرار مي گرفتند.
از جمله روحاني روستا آقاي ولي زاده

خراشاد:

بنده هم موافقم … به هر حال باید از همه کسانی که خدمتی به خراشاد و اهالی آن نمودند, … چه خراشادی بوده باشند و چه نباشند , تشکر و تقدیر نمود … اما این تقدیر می بایست در قالب مطلبی در سایت گذارده شود …. به عنوان مثال در مورد فعالیت های کانون, روند شکل گیری, کسانی که در آنجا فعالیت می کنند, موسسین و … مطلبی نوشته شود و قرار داده شود … خب مسلما بنده ای که آنجا حضور ندارم و امکان ارتباط اینترنتی هم با دوستان اهل خراشاد ندارم … لذا نمی توانم چنین مطلبی را بنویسم … ولی دوستان و اعضای کانون که با دنیای مجازی , بیشتر از بنده آشنا هستند , مطلبی را آماده نمایند و به ایمیل khorashadian@yahoo.com و یا ایمیل شخصی بنده بفرستند… مطمئنا بنده آن را در سایت قرار خواهم داد… بهتر اینکه, دوستان, خود به عنوان نویسنده حضور یابند ( به مانند آقای ابراهیم خراشادیزاده ) تا خود مطالب مربوط به کانون و یا هر مطلب دیگری را در معرض دید خوانندگان قرار دهند …
حتی اهالی دیگر خراشاد … و مسئولین محلی … مانند دهیار … تا آنجایی که بنده اطلاع دارم , امکان ارتباط اینترنتی در خراشاد هم مدتهاست که برقرار شده….

اما بعد
از شما دوست محترم تقاضا داريم اولين وجامعترين كتاب الكترونيكي باموضوع خراشاد رابراي كليه دوستان ايجاد نمايد

وهمچنين سايت خراشاد را به دامنه ir.تغير داده.

خراشاد:

انشالله انجام خواهد شد … چون کار پیچیده ای است جمع آوری اطلاعات و داده ها و … بنده نیز دست تنها هستم …. لذا کمی طول خواهد کشید …. ولی انجام خواهد شد ..
در مورد دامنه ir هم خواهم اندیشید …. البته سوال شخصی ام این است که آیا علت خاصی دارد تغییر دامنه ؟

اگر شما با بعضي از مشكلات روستا به صورت مستقيم مواجه مي شديد نظر من را خواهيد داشت
؟؟؟سواره از پياده چه خبر دارد؟؟؟

خراشاد:

بله بنده هم قبول دارم که مشکلات و کمبود امکاناتی برای اهالی وجود دارد … و مسلما دور بودن بنده از آنجا, مزید علت است بر اطلاع نداشتنم …
به همین خاطر است که دعوت می کنم از دوستانی که ساکن خراشاد هستند تا در این سایت نویسنده شوند و مطلب بنویسند… یا اینکه مطالب و مشکلات مربوط به خراشاد را برای بنده بفرستند …. حتی شما دوست عزیز … که ایمیل خود را نگذارده اید تا پاسخ نظر خود را دریافت نمایید … منتظر دوستان هستم …

نظر شما

HTML-Tags:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>